Що зараз відбувається в аеропорту «Бориспіль», щоб Україна стала Європою не лише на гаслах? Як готуються повітряні ворота країни до проведення футбольного матчу Ліги Чемпіонів у Києві? Георгій Зубко, заступник генерального директора з комерційної діяльності та стратегічного розвитку ексклюзивно для FD відкриває ці таємниці найбільшого та найсучаснішого аеропорту держави…
Георгію, який настрій просто зараз? Відчуваєте п’ятницю?
Тиждень видався досить важким!
Відчуття днів тижня давно втрачено. Зізнаюсь, що останні півроку динаміка життя така, що іноді ввечері думаю про сьогоднішні події, а виявляється, це було вчора чи позавчора. Така величезна кількість подій і завдань, що день за два, а іноді навіть і за три. Та я люблю такий темп. Це моя динаміка. Настрій чудовий!
Розкажіть, будь ласка, наскільки вдалим був минулий рік для аеропорту?
2017 рік став для аеропорту «Бориспіль» рекордним!
У нас є дуже багато підстав для гордості: рекордні показники рентабельності, доходів, відрахувань на користь держави, рекордний пасажиропотік, найвищі за всю історію підприємства показники рівня заробітної плати. Також слід відзначити збільшення кількості авіаперевізників. Шість нових авіакомпаній долучились до лав аеропорту в 2017 році для здійснення рейсів. Завдяки цьому збільшується частотність рейсів, розширюється географія маршрутів.
Наше прагнення стати великим культурним центром столиці виправдовує велику працю. В аеропорту стрімко набирають популярності заходи на кшталт художніх виставок, танцювальних шоу, урочистих святкувань знаменних дат, проведення розіграшів і флешмобів серед пасажирів і гостей аеропорту. Сповільнювати темп ми не маємо намірів, у нас «шалені» плани розвитку за різними напрямами.
Реалізацію яких проектів вважаєте найбільш актуальною у 2018 році?
Відповідаючи на це питання, важливо згадати, чим був знаменний рік минулий! Було закладено дуже багато напрацювань, які ми завершимо в 2018-му році. Відзначу кілька найважливіших проектів, усі вони стосуються насамперед інфраструктури аеропорту. Проект паркінгу — це та проблема, яка багато років турбує наших пасажирів і гостей. У цьому році ми матимем сучасний багаторівневий європейський паркінг. У наших планах запустити його влітку, і я впевнений, що він дуже важливий як сервісна складова для пасажирів, так і фінансова складова для аеропорту. Другий проект — це проект трансферної галереї, де минулого року стартували роботи з розширення трансферної зони.
Фактично, ми будуємо велику додаткову галерею, що буде насамперед комфортною, затишною, наповненою додатковими сервісами й послугами як для іноземних пасажирів, так і для всіх, хто користується аеропортом «Бориспіль» як транспортним вузлом. Для нас це пріоритет у рамках хабової моделі розвитку аеропорту. Нова трансферна галерея — це понад 1500 кв. метрів площ для операційної і комерційної діяльності.
Які інновації та зміни очікують на тих, хто відвідуватиме головні повітряні ворота країни цьогоріч?
Незважаючи на те, що рік тільки почався, ми успішно запустили електронну реєстрацію багажу, також з’явилися стійки для самостійної реєстрації пасажирів на рейс. У кімнатах для курців установили сучасні компактні й потужні фільтраційні станції для очищення повітря. У терміналі вже підключені й доступні для використання валютомати. Готуємось до здійснення проекту озеленення терміналу «D». Найближчим часом відкриється туристично-інформаційний центр для гостей країни. Від маленьких до найбільших — усе це кроки, які ми робимо, втілюючи інновації. Усі ці та інші нововведення у 2018 році будуть реалізовані, і ми не маємо сумнівів, що вони приємно здивують наших пасажирів і гостей.
У аеропорту «Бориспіль» існує послуга, яка називається «шлюб за добу». Чи приносить вона кошти для аеропорту, чи це є суто PR-заходом, скерованим на промоцію аеропорту?
Завдання аеропорту «Бориспіль» стати не просто транспортним вузлом, а й великим культурно-розважальним центром, і питання не в PR, а в наданні пасажирам якісного місця реалізації своїх бажань. Ми не створювали це як PR, ми називаємо «Шлюб за добу» добрим і романтичним сервісом. Він має велику популярність, відповідно, також позитивно впливає на фінансові показники підприємства. Наші пріоритети незмінні: розвиток різноманітних сервісів для пасажирів і збільшення фінансових показників аеропорту.
Чи розглядаєте Ви аеропорт «Бориспіль» як об’єкт, що є привабливим для іноземних інвестицій? У чому саме можуть полягати закордонні інвестиції до інфраструктури аеропорту?
Так, безумовно. Через те, що ми одержали найбільший кредитний рейтинг довіри, відповідно до даних агенції IBI-Rating. Цим можуть похвалитися небагато компаній в Україні, у тім числі й державних. Є проекти, які здійснюються в аеропорту власними силами, але у нас багато стратегічних планів, і звичайно, ми вважаємо, що не лише власними силами ми можемо і повинні розвивати аеропорт. Потрібно залучати інвестиції, потрібно вибудовувати правильне приватно-державне партнерство. Звичайно, ми працюємо у цьому напрямі, зустрічаємось з іноземними компаніями з Китаю, Європи, і США, з якими розглядаємо різні варіанти співпраці.
Як міжнародний аеропорт країни готується зустріти Фінал Ліги Чемпіонів у травні?
Моя абсолютна й однозначна позиція: культура й спорт — процеси, що сьогодні об’єднують країну. Таких заходів повинно бути багато, вони позитивно впливають і на імідж держави, і на фінансову складову як окремих галузей, так і міста загалом. Також це масштабна популяризація здорового способу життя і великого свята! Чудово, що ми одержали право провести Фінал Ліги чемпіонів! Ми, зі свого боку, як аеропорт не підведемо міжнародних партнерів і відпрацюємо класно, хоча це потрійне навантаження на аеропорт.
Щоб розуміти — всі виробничі потужності аеропорту можуть прийняти до 40 тис. осіб у день. За попередніми даними, у дні Фіналу Ліги Чемпіонів прибуде понад 60 тис. осіб. Я впевнений, що ми будемо готові і якісно зустрінемо наших гостей!
Наскільки реально перетворити аеропорт «Бориспіль» в один із найпотужніших хабів Східної Європи?
У сучасному світі не існує неможливого. Це багато разів підтверджено в світі. Безумовно, ми прагнемо стати хабом, зважаючи на свої можливості, насамперед технічні. Рекордні показники свідчать про попит, про те, що аеропорт «Бориспіль» може стати великим європейським авіаційним вузлом. Ми працюємо над цим, але це велика копітка системна праця, у якій повинні бути задіяні і держава, і наше профільне міністерство інфраструктури. Усі повинні розуміти, що для ефективного розвитку хабової моделі потрібно дуже багато інвестувати в інфраструктуру аеропорту. І звичайно ж, реалізувати хабову модель можливо лише разом з авіакомпаніями. Ми сподіваємось, що українські авіаперевізники нас у цьому підтримають
Зі скількох людей складається штат Ваших підлеглих?
В аеропорту «Бориспіль» працюють понад 4000 осіб.
У моєму безпосередньому підпорядкуванні 5 служб. І коли ми говоримо про рекорди й результати, ми насамперед говоримо, що це досягнення узгодженої роботи всього колективу і кожного співробітника зокрема. З цієї причини робота з колективом для мене завжди пріоритетна! І сьогодні у мене ще є можливість бути знайомим з кожним особисто. Тому, відповідаючи на Ваше питання, я хотів би говорити не про кількість людей, а про якість наших робочих стосунків і комунікацій. Будь-яка людина може потрапити до мене, поділитися своєю проблемою чи радістю, а можливо, й інноваційним винаходом чи ідеєю розвитку нашої діяльності. Стараємося йти назустріч. Така психологія побудови стосунків у нашому колективі.
Що саме Ви назвали б головним досягненням аеропорту «Бориспіль» у 2017 році?
Я можу розповісти про наші інфраструктурні перемоги, операційні успіхи, про збільшення пасажиропотоку тощо. Але мені здається, що найбільше досягнення, яке сьогодні дає можливість ось так швидко бігти, — це єдність нашої команди. Під керівництвом генерального директора створений штат кваліфікованих професійних людей. Ми міцні, єдині й компетентні для реалізації поставлених завдань. І серед усіх наших досягнень важко виділити щось одне, завдяки загальному прагненню вперед і вгору. Ми на злеті! (Посміхається). Ми досягли високих результатів, наше завдання їх утримати і системно примножувати!